Aeroklub Koniński - zatwierdzona Organizacja Szkolenia Lotniczego PL/ATO-54 umożliwia zdobycia Licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A). Jest to pierwszy krok do samodzielnego latania na samolotach oraz szansa na dalsze szkolenie np. w zakresie lotów nocnych, uczestnictwa w zawodach lotniczych oraz budowania nalotu potrzebnego do zdobycia licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A).
Szkolenie samolotowe, jak każde szkolenie lotnicze składa się dwóch etapów: szkolenia teoretycznego i praktycznego.
zgodne z europejskimi przepisami PART.FCL
100 h wykładów
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia nauki latania jest przystąpienie do kursu teoretycznego. Obejmuje ono cykl wykładów z dziewięciu przedmiotów: Prawo lotnicze, Człowiek – możliwości i ograniczenia, Meteorologia, Łączność, Zasady lotu, Procedury operacyjne, Osiągi i planowanie lotu, Ogólna wiedza o statku powietrznym, Nawigacja. Kurs teoretyczny prowadzony jest z użyciem metody e-learningowej.
E-learning, czyli nauczanie z wykorzystaniem sieci komputerowych i Internetu, oznacza wspomaganie dydaktyki za pomocą komputerów osobistych i Internetu. Pozwala na ukończenie kursu, szkolenia bez konieczności fizycznej obecności ucznia w sali wykładowej. Doskonale uzupełnia również tradycyjny proces nauczania. Kursy e-learningowe są wygodną formą kształcenia teoretycznego do Licencji Pilota Samolotowego PPL(A). Ich podstawową zaletą jest możliwość nauki przed własnym komputerem podłączonym do Internetu, w domowym zaciszu w dogodnym dla szkolącego się czasie.
Kurs teoretyczny w Aeroklubie Konińskim prowadzony jest w oparciu o 2 systemy e-learningowe:
System AVIATOR, który umożliwia odbycie całego kursu teoretycznego metodą e-learningową do uzyskania Zaświadczenia o ukończeniu kursu teoretycznego.
System E-learning Aeroklubu, który umożliwia odbycie 86 godziny kursu teoretycznego metodą e-learningowe oraz 14 godzin w szkoleniu stacjonarnym, realizowanym w Aeroklubie Konińskim.
Ukończone szkolenie teoretyczne umożliwia przystąpienie do teoretycznego egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, który jest niezbędny do uzyskania licencji.
zgodne z europejskimi przepisami PART.FCL
45 h lotów
10 h samodzielnie
125 startów i lądowań
trasa samodzielna na obce lotniska długości 270 km
Szkolenie praktyczne jest oczywiście kontynuacją szkolenia teoretycznego.
Loty odbywają się na
samolotach jednosilnikowych z napędem tłokowym Cessna 152
lub 150.
Podczas szkolenia wykonuje się minimum 45 godzin lotów w 125
lotach, w tym 35 godzin z instruktorem i 10 samodzielnie.
Program szkolenia zawiera naukę pilotażu podstawowego,
start, lądowanie, sytuację awaryjne, pilotaż wg przyrządów i
przeloty trasowe.
Loty odbywają się z lądowiska
Aeroklubu Konińskiego w Kazimierzu Biskupim, gdzie mamy do
dyspozycji asfaltowy, oświetlony do lotów nocnych pas
startowy. Oczywiście loty trasowe wykonywane są na inne
lotniska, w tym na lotniska komunikacyjne.
Na koniec, gdy szkolenie jest już zakończone, a egzamin
teoretyczny przed komisją państwową jest zaliczony,
uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie, które uprawnia
do podejścia do egzaminu praktycznego. Całość szkolenia
praktycznego to około 3 miesiące, choć jeśli ktoś dysponuje
większą ilością czasu można całość zamknąć w 1,5 miesiąca.
Po otrzymaniu Licencji Pilota Samolotowego PPL(A) oferujemy dalsze możliwości latania i szkolenia. W naszym Aeroklubie można zdobyć np. uprawnienie do lotów nocnych, można uczestniczyć w zawodach lotniczych oraz budować nalotu niezbędny do zdobycia licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A)
Wymagania stawiane kandydatom na szkolenie:
Wiek ukończone 16 lat w dniu wykonania pierwszego lotu samodzielnego. (do wydania licencji już potrzeba lat 17)
Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskiego klasy 2, odpowiednie dla licencji
Zgoda rodziców lub prawnych opiekunów w przypadku wieku poniżej 18 lat.
Koszty szkolenia określono w zakładce „cennik”